Dutch English French German Italian Spanish

PCB's

Aanhaalmomenten

Motor
Cilinderkopmoeren                                             40 1)
Hoofdlager voor en achter                                     30
Drijfstanglagerkappen                                         35
Vliegwielbouten                                               35
Nokkenastandwielbouten                                        10
Centrifugaaloliefilter                                        8
Holle bout poelie op krukas                                   150
Moeren tuimelaaras                                            25
Moer ventilator op dynamo                                     35
Moer poelie op dynamo                                         35
Bougies                                                       30
Bout van achterste motorsteun (R/126)                         50
Achterste motorsteun aan tussenpaneel                         50


Versnellingsbak en differentieel
Ophangrubber aan versnellingsbak                              15
Versnellingsbaksteun                                          40
Bevestiging ophangrubbers van versnellingsbak                 15
Bevestiging bout van koppelingsvork                           25
Moer van koppelingskabelsteun                                 15
Versnellingsbak aan motor (vliegwielhuis)                     25
Vliegwielhuis aan versnellingsbak                             35
Kroonmoer van pignonas                                        50 2)
Kroonmoer van torentandwielas                                 50 2)
Borgbout voor as van achteruittandwiel                        15
Kroonwielbouten                                               45
Differentieellagerhouders                                     15


Voorwielvering
Zelfborgende moer van bladveer aan fusees                     40
Zelfborgende moeren van draagarmhelften op wieldraagarmas     25
Stootrubbers aan bladveer                                     15
Bladveersteunen aan carrosserie                               30
Wieldraagarmas aan carrosserie                                30
Wieldraagarm aan fusee                                        60
Schokbrekerbevestiging onder en boven                         20
Wielbouten                                                    50
Naafmoeren                                                    3)


Stuurinrichting
Stuurwielmoer                                                 50
Bevestigingsbout van kruiskoppelingen op stuuras              25
Bevestiging van stuurhuis                                     30
Vertande moeren van bevestiging van stuurashouder             15
Bevestiging van het hulpstuurhuis                             30
Hulpstuurhuis op as                                           70
Pitmanarm op as                                               10
Spoorstangkogelboutmoeren                                     35
Klem van spoorstangeinden                                     15


Achterwielvering
Stootrubbers aan carrosserie                                  15
Steun van draagarmen aan carrosserie                          50
Silent-bloc bouten van wieldraagarmen                         80
Schokbrekerbevestiging onder en boven                         30
Wielnaaf en remankerplaat aan wieldraagarm                    55
Aandrijfas aan flexibele koppeling                            28
Centrale moer van flexibele koppeling                         4)
Wielbouten                                                    50


Remmen
Remankerplaat aan fusee                                       20
Bouten voor remtrommel aan naaf                               85
Wielremcilinder aan remankerplaat                             10
Handremsteun aan carrosserie                                  15


Elektrische installatie
Riempoelie van dynamo                                         20
Moer van koellucht ventilator                                 20

Eenheid is Nm.

1) Eerst aandraaien op een waarde van 25 Nm. Daarna op een waarde van 40 Nm.
Aantrekvolgorde:
Aantrekvolgorde


 

 

 

 

 




2)
Indien bij het voorgeschreven aantrekkoppel de gaten in moer en as niet corresponderen, dient de moer max. 60? verder te worden aangetrokken. Deze moer altijd borgen met een splitpen!

3) De naafmoer wordt vastgezet met 20 Nm waarna de lagerspeling als volgt wordt afgesteld: Draai de naaf een aantal keren rond zodat de lagers zich kunnen zetten en draai de moer los. Zet nu de moer vast met 7 Nm en maak een merkstreepje midden op een van de zeskantvlakken van de moer. Draai de moer nu zover aan tot het eerstvolgende hoekpunt met de merkstreep correspondeert; dit komt overeen met 30? hoekverdraaiing. Controleer desgewenst de axiale lagerspeling met een klokmicrometer, deze moet 0,025-0,10 [mm] bedragen. Borg tenslotte de naafmoer door wat materiaal in de groef van de astap te tikken (gebruik altijd nieuwe moeren). Vul de naafdop met ca. 25 gram vet en tik de naafdop terug.

4) Bij het monteren van nieuwe achterwiellagers of een nieuwe flexibele koppeling moet een nieuwe afstandsbus gebruikt worden. De oude afstandsbus vervormd en is daardoor onbruikbaar geworden. Nadat de lagers met wiellagervet zijn verpakt en met de astap, een nieuwe afstandsbus, de verkeerringen en de afstandsring in de naaf zijn gemonteerd, wordt de flexibele koppeling op de astap geschoven. Draai de moer op het eind van de astap aan, tot de lagers onder een zodanige voorspanning staan, dat een koppel van maximaal 5 cm.kg vereist is om de astap te verdraaien.

Let op: Dit document is met de grootste zorg samengesteld. De Fiat 500 Club Nederland en de opsteller van dit document zijn niet aansprakelijk voor de gevolgen, materiële en immateriële schade die voortvloeit uit het gebruik van de gegevens in dit document. Als u twijfelt over de juistheid van de gegevens vraag dan raad aan een expert. Mocht u fouten tegenkomen dan kunt u zich wenden tot Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. van Fiat 500 Club Nederland.

Bron: Fiat 500 Club Nederland

 
joomla templateinternet security reviews
Agriculture template by kaspersky review